"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2012/01/26

Sárgarépa főzelék virsliszívben sűlt tükörtojással

Hozzávalók:
fél kg sárgarépa
5 dkg margarin vagy ennek megfelelő olaj
3+2 evőkanál liszt
cukor
só, vegeta
1 doboz natúr joghurt

A megtisztított répákat lereszeltem, 3 evőkanálnyi olajon vagy 5 dkg margarinon megpároltam.
Meghintettem 3 evőkanál liszttel. Jól átkeverve pároltam még egy kicsit majd felöntöttem annyi hideg vízzel, hogy bőven ellepje a répát. Gyakran kevergetve felforraltam. Ízesítettem cukorral, csipetnyi sóval, vegetával.
Puhára főzöm. Közben egy pohár joghurtot (de jó a tejföl, esetleg kefír is) kikevertem 2 evőkanál liszttel és fele annyi hideg vízzel mint a joghurt teljesen simára kevertem. Behabartam vele a megpuhult répát és folyamatos keverés mellett összeforraltam.  Virsliszívben sűlt tükörtojással    tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése